Wednesday, May 1, 2013

Aku Punya banyak noda dan dosa..

Aku tak layak ke syurga..
tak sanggup pula aku menghuni neraka selamanya..
Tapi Allah menjanjikan syurga buat semua umatnya..
Giliran aku ntah kan bila...

Jikalau kau dahulu ke syurga...
Ingatkan aku selalu di dada...
Panjatkan doa agar dosa ku terampun segera..
Tunggui aku di pintu sana...

Selalu kau semat aku di minda..
Saat kau terlihat gunting pisau segala..
Mungkin sedang aku mengerat lidahku kerna kata...
Saat kau lihat ular berbisa..
Mungkin sujaul Aqra sedang membelasah ku di sana..
Saat kau melihat api..
Mungkin sedang diriku di belit-belit api marak menyala..
Saat kau melihat objek sekecil gula..
Mungkin sedang aku menjunjung beban berjuta kali ganda berulang hancur berkecai kepala..
Saat kau melihat keindahan bidadari..
Mungkin aku sedang hancur di gantung lidahku di alang-alang besi di pukul 70 malaikat dengan besi berapi merah menyala hingga hancur luluh tulang ku ini....

Allahurabbi...
Tidak sanggup aku mengimaginasi...
70 ribu pokok bercabang...
70 ribu ular kala berbisa..
70 ribu ulat sepanjang panah..
70 ribu tahun dalam nya sungai neraka..
70 ribu cabang sungai dan lubang nya...
70 ribu hari di neraka....

Kerdil aku rasa..
Saat nanti di tiup sangkakala..

-Namakuaku-
May 1, 2013
0137pm

No comments: