Friday, May 10, 2013

Perfecto-

Arini aku nak cakap pasal soulmate-
Pasal pasangan ideal-
Pasal lengkapnya kehidupan-

Orang slalu kata..

"aku nak pasangan yang sama perangai dengan aku"

"Aku nak pasangan yang punya minat yang sama dengan aku"

"Aku nak pasangan yang sama cam aku lah senang kata"

Ok.. Fine!
Semua orang memang nak yang satu kepala lah kan pendek katanya?

Tapi bukan kah sepatutnya....
Kehidupan berpasang-pasangan tu adalah untuk saling lengkap melengkapi??

Seperti muzik dan irama yang di lengkapi dengan lirik puitis yang indah?
Seperti matahari yang menerangi bulan?
Seperti memory card yang melengkapi kamera digital?

Misal kata lah kan...
Kita inginkan satu keluarga yang lengkap umpama sebuah band music acoustic...
So takkan lah suami kita beli  cajon kita nak beli cajon jugak?
Lebih baek kita beli acoustic guitar atau ukulele jer kan?
Kalau suami kita beli tamborine takkan kita nak beli tamborine juga?
Membazir kot?
Langsung tak melengkapi kot-

Sama juga kalau kita nak satu keluarga kita minat photography..
Kalau dah suami kita ada 5Dmark3.
Kita cuma ada 5Dmark2..
Tak payah lah nak membazir upgrade 5Dmark3 jugak kan?
Baek beli yang lain..
Takpun kita tambah lenses jer..
Xpun kalau suami kita ada polaroid..
Buat apa kita nak membazir beli polaroid jugak kan?
Baek beli go pro- 
Boleh buat time lapse...
Baru lah lengkap satu family kan?
Wkakakkakakkaa....

Betoi dak apa aku fikir?
Kehidupan yang lengkap tu bilamana kita saling lengkap melengkapi...
Pada aku tu baru satu kehidupan yang lengkap..
Itu kalau aku lah kan...?


#akubuhsandukgolekgolekdalamketani-


No comments: