Tuesday, May 14, 2013

Serius aku tak risau.....! Cuma.....

Mereka kata aku hanya sebilah rusuk hilang tidak bertuan..
Serius aku tak risau..
Yang cacat nya dia bukan aku...
Biar mereka kata aku tak punya apa-apa..aku tak kira..

Aku masih punya keluarga..
Punya adik-adik yang muda..
Esok-esok di kala tua boleh kiranya aku harapkan mereka..
Menjaga aku sampai hujung nyawa...

Cuma...
Mampu kah agaknya mereka menjaga aku sepertimana emak menjaga waktu ku bayi..?
Membersihkan aku di kala aku tak mampu berdiri...?
Menyuapkan aku nasi di saat aku tak lagi mengenal diri sendiri...?
Mampukah mereka...?

Mampukah mereka...
Mendoakan aku berhari-hari?

Di hujung-hujung waktu begini..
Yang aku harap cuma punya zuriat sendiri..
Atau mungkin sekadar pinjaman Ilahi..
Yang meratap "mommy don't leave me" di kala aku tercungap menanti mati..?
Yang menangisi aku dengan bait2 Al-Quran di kala menanti izrail menyabut nyawa membawa ku pergi..?
Yang mengiringi kepergianku dengan doa setiap detik, setiap hari?.

Di saat ini.. 
Di kala ini..
Di waktu ini...
Tiada lain pohon ku Ya Rabbi...
Hanya Kau saja yang tahu isi dalam hati...



-Namakuaku-
May 14th, 2013
12:35am

No comments: