Sunday, August 12, 2018

Throwback 08092015-16102015

This post was written on 12 august 2016.


Fuh tiba-tiba berdebor pulak.

Tahun lepas..
Waktu-waktu begini...
Segala macam rasa timbul aku rasa..
Seram.. Takut.. Cuak... Berdebor-debor..
Semua yang negatif lah..
Yang positif nya mungkin perasaan teruja...
Sebab bakal jejak kaki ke sana..
Dengan mak ngan abah..
Dan mungkin juga rasa bersyukur sebab bakal menunaikan rukun islam yang ke lima.
Tapi paling ketara sudah tentu takut lah..
Kenapa?
Sebab aku bukan orang baik-baik..
Aku banyak kurang nya..
Banyak jahil nya..
Banyak leka nya..
Aku datang dengan segala hitam kehidupan.
Aku datang dengan kurang ilmu dan amal.
Aku datang serupa boneka... Kosong...!
Kalau di tanya amal di sana..
Segala sesal dalam jiwa yang tak terluah..
Segala rugi nya masa aku seranah..
Apa nak buat..
Yang lepas tu lepas lah.
Yang di hadapan berbaki tu je yg boleh di ubah..
Maka merangkak lah aku mengeja kitab dan menadah ceramah...
Cuba untuk tidak terus punah...
Ya aku sedang mencuba...
Sedang mengesot mengenal istiqamah...

 -Namakuaku-

*maaf sy tak banyak gambar sbb tu recycle banyak kali*


No comments: